Egy éves lett a Rákosmenti Vállalkozásfejlesztési Iroda

 Az iroda születésnapja alkalmából 2018. október 17-én, szerdán 9-19 óráig nyílt napot tartottunk.

A nyitó rendezvényen Klein Marianna, az iroda vezetője köszöntötte a megjelenteket, és röviden beszámolt az eltelt egy év eredményeiről. Az iroda 18 rendezvényén és állandó tanácsadásain 320 fő fordult meg, köztük sokan visszatérő résztvevőink. Az iroda tanácsadási szolgáltatásait közel 150 érdeklődő vette igénybe az év során. A széles spektrumú rendezvényeink között minden vállalkozó vagy vállalkozó kedvű érdeklődő megtalálhatta az őt érdeklő programot. Havonta szerveztünk üzleti klubot, melyen az éppen aktuális és időszerű kérdéseket járjuk körbe. Workshopok és tréningek mélyítették a vállalkozók digitális tudását, vagy könnyítették meg a fiatal édesanyák munkába való visszatérését. Ezen felül bemutató foglalkozásokat is szerveztünk általános iskolásoknak vállalkozási témában. Mindeközben az iroda bérelhető közösségi irodatereinek kihasználtsága tartósan 60% feletti.

Ezt követően Riz Levente polgármester gratulált az iroda munkatársainak. Köszöntőjében kiemelte, az iroda színes kínálatából a Start Up Mami! workshop sorozat fontosságát, mivel Rákosmentén különösen sok kisgyermekes család él, és az Önkormányzat is elkötelezett a családok és a fiatal édesanyák támogatása mellett. Ezt a gondolatmenetet kiegészítve, Szalai Piroska a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány kuratóriumi elnöke kitért arra, hogy amíg a 2000-es évek elején a 40 év alatti vállalkozók száma csökkenő tendenciát mutatott, mostanra ez a negatív folyamat megállt,
sőt megfordult, hiszen egyre több fiatal lát perspektívát a vállalkozói létben.

 

 

A megnyitó ezt követően egy kerekasztal beszélgetéssel folytatódott, melynek keretein belül négy helyi vállalkozó számolt be saját sikeréről, valamint arról, hogy mi mindent köszönhetnek az RV17 irodának, hogyan kapcsolódnak az iroda életéhez, szolgáltatásaihoz.

 

Az igazgatónő zárszavát követően Szalai Piroska elnökasszony tortával ajándékozta meg az iroda munkatársait, így az eseményt igazi születésnappá varázsolta.

A program a reggeli megnyitót követően folytatódott. Saját tanácsadóinkon kívül további 4 fő csatlakozott be külsős tanácsadóként az iroda kínálta szolgáltatások körébe. A rendszeres jogi, adó, pénzügyi és marketing tanácsadásokon kívül volt munka- és tűzvédelmi, továbbá pályázati tanácsadás és ezen a napon helyben rákosmenti mikrohitel tanácsadást is igénybe vehettek a látogatók.

 

 

A nyílt napot záró üzleti klubon Kenyóné Tamás Ibolya élelmiszerbiztonsági felügyelő a hatósági ellenőrzésekről beszélgetett a megjelent vállalkozókkal és vállalkozást tervezőkkel. A főként cukrász és élelmiszermérnök vendégeink gyakorlati tanácsokat kaptak üzletnyitással kapcsolatban, hogy milyen esetekben elegendő az önkormányzati nyilvántartásba vétel, és mikor van szükség az Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Igazgatóság engedélyére.

Gyakorlati példák hangoztak el az élelmiszerbiztonság és a higiéné fontosságáról (csempemagasság, mosogatók és hűtők száma, jelölések, címkék, csomagolás, tárolás, eszközök). Hallhattunk arról, hogy a nyomonkövethetőség érdekében FELIR számot kell igényelni a vállalkozóknak, és már a Nébih honlapján intézhető az élelmiszerlánc felügyeleti díj bevallása is. Megtudhattuk, mi a különbség engedélyköteles és bejelentésköteles üzemek között, és szó esett kritikus (HACCP) pontokról és a veszélyes hulladék kezeléséről is. Élelmiszerbiztonsági felügyelő asszony a jövőben is szívesen segít és ad tanácsot az élelmiszeripari vállalkozások számára.

 

 

 

 

 

Összefoglaló az iroda Nyílt nap rendezvényéről