A Google Magyarországgal közösen második alkalommal került megrendezésre irodánkban a Google Digitális workshop. A rendezvény színvonalát nemcsak a teltházas érdeklődés mutatta, hanem a kötetlen hangulat és a közvetlen előadói mód is.

Az előadás során ízelítőt kaphattunk a Google Ads (korábban Adwords néven futó) program működéséről, a keresőoptimalizálás helyes beállításáról. Praktikus tanácsokat és a résztvevők kérdéseire személyre szabott válaszokat hallhattunk Balogh Péter előadótól. Főbb szabályként említésre került, hogy egy megfelelően működő honlap megléte elkerülhetetlen az Ads sikeres használatához. Az alapfogalmak tisztázása után gyakorlati példákon keresztül kerültek bemutatásra a keresőszavak és hirdetések beállítási lehetőségei.
Megtudtuk azt is, hogy nincsen olyan hirdetés, amit ne lehetne jobbá tenni a statisztikák elemzésével és értékelésével, vagy akár a versenytársakkal való összehasonlító elemző program segítségével.

Az előadás második felében szó esett a Gmail-en és a Youtube-on való hirdetési lehetőségekről, és a további Google termékek használatáról is, mint pl. a Google Trends, a Google Analytics. Bepillantást nyerhettünk a Google Assistant rejtelmeibe is.
A három órás intenzív információátadás után levezetésként két online játékkal is megismerkedhettünk (Akinator és a Quick Draw), amelyek a mesterséges intelligenciát használják és önállóan bővítik a tudásukat.

 

A workshop után résztvevőink még maradtak, és szabadon kérdeztek az előadótól. Örömmel tapasztaltuk, hogy a vállalkozók szívesen nyitnak egymás felé is, és kötnek kapcsolatokat rendezvényeinken. Egy kávé vagy tea mellett sokáig beszélgettek, és érdeklődtek irodánk további szolgáltatásai iránt.

 

Egyben külön öröm számunkra, hogy a korábban irodánkban vendégül látott Balassi Bálint Gimnázium Diákvállalkozásából is képviseltette magát résztvevőként két diák.

 

Összefoglaljuk a Google Workshop-on hallottakat