
Korábbi blogbejegyzésünkben már leírtuk, most röviden összefoglaljuk, hogy mitől válhat valaki méltóvá a bizalmunkra:
- szakértelem,
- jóindulat,
- integritás: a másik személy értékrendje és normái mennyire illeszkednek a mi normáinkhoz?
- kiszámíthatóság: betartja-e az ígéretét avagy sem?
- információ: mennyire ismered a másik felet?
Nézzük meg kicsit részletesen, mit is takarnak pontosan ezek a fogalmak!
Szakértelem: Általában olyan emberekben bízunk meg, akik kompetensek, hozzáértők az adott témában. Sokszor, főleg az üzleti életben kevés a jóbarát vagy családtag véleménye, tudása, ezért hozzáértő szakértők tanácsadásai alapján hozzuk meg a döntéseinket.
Jóindulat: A jóindulat egyfajta biztonság, hogy a másik fél nem él vissza a bizalmaddal, sosem aláz meg. Nem félsz vállalni a másik előtt, hogy sebezhető vagy. Biztonsággal megosztod a veled történt negatív, pozitív eseményeket, érzéseidet, félelmeidet, ambícióidat, vágyaidat és reményeidet. Amikor ezekről nyíltan beszélhetsz a másikkal, akkor kerülsz közvetlen kapcsolatba vele. Kapcsolódás, kötődés a másikhoz, nem utolsósorban tisztelet, jóindulat, jóakarat, és mindezek előfeltétele az empátia. Vajon törődik majd velem a másik? Jobban meg fog-e bennem bízni, ha empátiával közelítek felé? Ha figyelünk a másikra, belehelyezkedünk a helyzetébe, és úgy fordulunk felé, akkor az segít építeni a bizalmat. Erre persze időt kell szánni, és meg kell tanulnunk hallgatni, figyelni a másikra! Ne megváltoztatni akarjuk a másikat, hanem segíteni neki tanulni, fejlődni!
Integritás: A másik személy értékrendje és normái mennyire illeszkednek a mi normáinkhoz? Hajlamosak vagyunk a hozzánk hasonló személyek felé bizalmat szavazni, azt gondolva, hogy könnyen megértenek majd bennünket, és azonosulnak velünk.
Kiszámíthatóság: Számíthatunk rá, hogy betartja az ígéretét? Amennyiben hosszútávon számítani tudunk üzleti partnereinkre, ez a bizalom mélyíti majd a céges kapcsolatokat.
Információ: Mennyire ismerjük az üzlettársunkat, milyen hosszú ideje ismerjük? Sokszor olyan személynek szavazunk inkább bizalmat, akit régebb óta ismerünk, vannak vele kapcsolatban tapasztalataink, és sok helyzetben láttuk már a másik fél reakcióit és cselekedeteit.
Elérkeztünk tehát oda, hogy mi alapján adunk valakinek bizalmat. De ezt az elért eredményt jó, ha hosszútávon meg is tudjuk tartani, mélyíteni tudjuk a kapcsolatokat, és persze előfordul az is, hogy valakinek nem szavazunk többé bizalmat, és megvonjuk tőle ezt. A témát folytatjuk február 26-án, szerdán a 17 órakor kezdődő Vállalkozói Klubban. Horváth András klubvezető trénerrel és vendégével, Kajdi Péter KKV üzletfejlesztési specialistával várunk Benneteket!
www.rv17.hu info@rv17.hu +36 1 920 1027
#bizalomazüzletben #vállalkozóiklub #rv17