
Miért nem csak a poszt számít? – A tartalom mögötti stratégia, amit sokan kihagynak
Ma már szinte minden vállalkozás jelen van valamilyen formában valamelyik közösségi média vagy a Google felületein. Posztolnak, blogolnak, hírleveleznek. De ha őszinték vagyunk: a legtöbb tartalom csak úgy „odakerül”.
Szép képek, frappáns szövegek, erős idézetek – de miért? Kinek? Mikor? Milyen célból?
Na, itt szokott elmaradni a stratégia.
A tartalom nem cél, hanem eszköz
Sokan úgy tekintenek a tartalomkészítésre, mint egy elvégzendő feladatra:
✔️ „Heti 3 poszt, pipa.”
✔️ „Írtunk egy blogot, pipa.”
Csakhogy: mire jó az a poszt, ha senki nem érti, hova vezet?
A tartalom akkor működik igazán, ha része egy ívnek – ha tudod, mit akarsz kiváltani vele. Figyelmet? Bizalmat? Értékesítést? Kérdést? Visszajelzést?
SEO ≠ kulcsszavak tömködése
Ha SEO-ról hallasz, valószínűleg az első gondolatod: „Jól kell megírni a szöveget a Google-nek.”
És bár van benne igazság, az igazi SEO ott kezdődik, hogy a tartalom választ ad egy konkrét kérdésre.
Nem a keresőmotor kedvéért írunk, hanem az emberekéért. A Google csak akkor fog előre sorolni, ha látja: ezt mások is olvassák és értékesnek találják.
A stratégiához nem kell 60 oldalas marketingterv
Sok kisvállalkozó azért nem épít tartalomstratégiát, mert azt hiszi, túl bonyolult.
Pedig elég lehet 3 egyszerű kérdés:
- Kikhez szólok?
- Mit szeretnék, hogy érezzenek / tegyenek?
- Hogyan illik ez bele a hosszabb távú célomba?
Ha ezt átgondolod posztírás előtt, máris nem csak tartalmat gyártasz – hanem kommunikálsz.
Ha most kicsit elveszettnek érzed magad…
… akkor nem vagy egyedül. Éppen ezért lesz a következő workshopunk témája a tartalomkészítés és a SEO alapjai – emberi nyelven, gyakorlati példákkal. Nem szoftvereket kínálunk, hanem gondolkodásmódot, mert ha ez megvan, onnantól a többi már csak forma.
Várunk Téged is az RV17 közösségi iroda november 19-i programjára, ahol Puczkó Ádám online marketing szakértő azonnal használható tartalomgyártási stratégiákkal, tippekkel és tanácsokkal lát el, és megismerteti az alapvető keresőoptimalizálási technikákat is a nagyobb elérés érdekében. A részvételi díj 10 000 Ft.
Ha a “Hogyan építs sikeres üzletet az interneten?” workshop-sorozatunk minden része érdekel, jelentkezz egyben mind a négy délutánra, most csak 28 000 Ft-ért (a 40 000 Ft helyett)!
#tartalomgyártás #SEO #onlinemarketingstratégia #sikeresüzletépítésazinterneten










