Egyéb kategória

Összefoglalónk a Google Magyarországgal közösen szervezett Workshop rendezvényünkről

Szerző: 2018.05.25. szeptember 5th, 2019 Nincs hozzászólás

Google workshop rendezvényünk célja

A Rákosmenti Vállalkozásfejlesztési Iroda és a Google Magyarország által közösen szervezett Digital Workshop rendezvény célja az volt, hogy segítse a vállalkozók szemléletváltását a digitális kommunikációhoz való hozzáállás tekintetében. Manapság az Y generáció – mint fogyasztói réteg – életében jelentős szerepe van az online médiának. Felgyorsult világunkban nem működhet sikeres vállalkozás úgy, hogy például a Google Maps-en nem lehet megtalálni, beazonosítani. Egy vállalkozásnak legyen holnapja, mert különben digitálisan láthatatlan. Fontos, hogy 3 mp-en belül betöltődő, aktuális tartalmakkal legyen feltöltve egy vállalkozói honlap. Mi most ennek a kiaknázásáról hallottunk ötleteket, tippeket a Google Digitális Workshop előadójától Balogh Pétertől.

A Rákosmenti Vállalkozásfejlesztési Iroda előadójában a Google

Digitálisan aktív vállalkozások

És jöjjenek a számok: 650.000 magyarországi KKV-ból 364.000 csak a digitálisan aktív vállalkozás. Ma Magyarországon a vállalkozásoknak az 56%-a  nem rendelkezik honlappal, 29%-a semmilyen marketing tevékenységet nem végez. Pedig a mai világban nem zárkózhatunk el az on-line rendszerektől és azok használatától. A technológia lehetőséget teremt egy olyan társadalomban, ahol manapság már multiscreenek vagyunk, azaz több készüléken egyszerre, akár további tartalmakat kaphatunk. Ezért is fontos többek között, hogy honlapunk mobiloptimalizált legyen, hiszen manapság a keresési arány mobilon keresztül 51%-a a megkérdezetteknek.

Az online világ hatása az életünkre

Kis- és középvállalkozások jelenléte a weben

Google alkalmazások

„Learn with Google” keretein belül például leírásokat, feliratos videoleckéket találunk az interneten, továbbá „Think with Google” jelszóval optimalizáljuk és teszteljük a kész weboldalunkat – hallhattuk előadónktól. Tartalmaink legyenek informatívak és könnyen értelmezhetőek. Ajánljunk megoldást a problémákra, ne magunkról beszéljünk saját oldalainkon javasolta Balogh Péter előadó. Előadásának második részében az AdWords, a Google hirdetési rendszerének részleteibe nyújtott betekintést. Kifejtette, hogy a hirdetések kapcsán hogyan nyithatunk új piacokat. Továbbá, hogy a Google Trends hogyan mutatja meg, hogy mit kerestek a felhasználók. Használhatjuk például a SimilarWeb fizetős alkalmazást is, ha meg szeretnénk tudni, hogy mit és hogyan használ a konkurencia. Elemezhetjük és összehasonlíthatjuk a látogatottságokat. Előadónk bemutatta, hogy hogyan épül fel a hirdetési felület, tanácsokat kaphattunk a jó kulcsszavak és a helyes hirdetési szöveg megfogalmazásához. Részletesen hallhattunk a kulcsszó tervezőről és a hirdetésbővítményekről. Végül a Youtube-ról, mint második számú keresőmotorról volt szó, ezen belül a filmeken keresztüli hirdetési lehetőségekről.

Online jelenlét előnyei

Összefoglalva elengedhetetlen egy mai cégnek az online megjelenés – többek között a Google My Business alkalmazás használata – valamint a jelenlét a közösségi médiában. Vendégeink élénk érdeklődése is mutatta, hogy nagyon nagy az igény a digitális marketing ismeretekre és saját vállalkozásunk profitálhat a jó és optimalizált megoldásokkal. A jelenlévők kérdezhettek a Google Digitális Workshop előadójától helyben a rendezvény alatt. Ha Önnek is kérdése lenne a témában, a Rákosmenti Vállalkozásfejlesztési Iroda marketing tanácsadója egyórás tanácsadás keretében keddi napokon, délután 17:00-20:00 óráig várja a vállalkozását online marketing terén fejleszteni vágyó vállalkozókat.

Kávészünet és kérdések

Volt mit jegyzetelni az RV17-ben előadás alatt

Vendégeink kötetlen beszélgetése a Google Digital Workshop előadójával